Tyrimas: lietuviai pirmenybę teikia „Dvaro“ prekės ženklui

Į naujienų sąrašą
Tyrimas: lietuviai pirmenybę teikia „Dvaro“ prekės ženklui

Tyrimas: lietuviai pirmenybę teikia „Dvaro“ prekės ženklui

2013 11 19
Lietuvos vartotojai, atsižvelgdami į kainos ir kokybės santykį, tarp palankiausiai vertinamų prekės ženklų renkasi bendrovei „Pieno žvaigždės“ priklausantį prekės ženklą „Dvaro“. Tai parodė šveicarų organizacijos „ICERTIAS – International Certification Association“ iniciatyva pirmą kartą Lietuvoje atliktas tarptautinio projekto „Best Buy Award“ tyrimas.
 
Pirmasis tyrimas Lietuvoje atskleidė, jog lietuviai maisto pramonėje palankiausiai vertina lietuviškus prekės ženklus. „ICERTIAS – International Certification Association“ paskelbė, kad tarp dažniausiai paminėtų buvo „Dvaro“ (pienas), „Švyturys“ (alus) ir „Karūna“ (šokoladas) prekės pavadinimai.
 
„Labai vertiname ir didžiuojamės, kad Lietuvos vartotojai myli ir teikia pirmenybę lietuviškam „Dvaro“ prekės ženklui. Nuo pat šio prekės ženklo atsiradimo laikomės strategijos, kad „Dvaro“ produktai privalo išsiskirti trimis savybėmis: geriausiu skoniu, aukščiausia kokybe bei natūralumu ir to principingai laikomės dešimtmečius. Todėl labai džiaugiamės, kad šiandien mūsų pastangos yra matomos ir vertinamos, o „Dvaro“ prekės ženklas išsikovojo sau vietą tarp stipriausių prekės ženklų. Tokio įvertinimo „Dvaro“ prekės ženklo produktai nusipelno ne pirmą kartą“, – sako Vilma Jokūbaitienė, bendrovės rinkodaros projektų vadovė.
 
„Pieno žvaigždės” prekės ženklą „Dvaro“ registravo dar 1999 metais. Pavadinimas „Dvaro“ pasirinktas neatsitiktinai – tikroji Lietuvos pienininkystės istorija prasidėjo būtent dvaruose, čia nuo seno puoselėtos pažangaus ūkininkavimo tradicijos.
 
Bendrovė su „Dvaro“ prekės ženklu gamina skirtingus produktus: pieną, kefyrą, grietinę, varškę, fermentinį sūrį, varškės sūrius, sviestą. Prekės ženklas nuolat keičiasi: tobulinama pakuotė, keičiamas jos dizainas, optimizuojamas produktų asortimentas.
 
Šių metų spalio mėn. atliktas tyrimas apėmė 57 skirtingas ekonomines kategorijas tokiuose sektoriuose kaip mažmeninė prekyba, maisto produktai, avalynė, drabužiai, kosmetika, namų apyvokos prietaisai, telekomunikacijų paslaugos, finansai ir kt. Atliekant „Best Buy Award“ tyrimą, respondentų buvo klausiama, kas, remiantis jų asmenine patirtimi, suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį konkrečioje Lietuvos rinkoje parduodamų produktų ar paslaugų kategorijoje. Tyrime buvo pateikti atviro tipo klausimai, todėl jie galėjo laisvai nurodyti gamintojų ir paslaugų teikėjų pavadinimus.
 
Tyrimu neanalizuota prekės ženklo vertė ir užimama rinkos dalis. Pagrindiniai veiksniai, kuriais remiantis vertinamas rinkoje parduodamų produktų ir paslaugų kainos ir kokybės santykis – vartotojų asmeninė patirtis, nuomonė, pasitenkinimas ir suvokimas.
 
„Best Buy Award“ projektu ir išduodamu sertifikatu siekiama supaprastinti geriausių prekių ir paslaugų už patraukliausią kainą paiešką. Tikimasi, jog jis bus naudingas vartotojams vietiniu ir tarptautiniu lygiu.
 
Šiame 2013 m. spalio mėnesį atliktame tyrime dalyvavo 1200 respondentų.